למה חשוב לא לאכול הרבה בלילה

בין אם אתה אוכל לנוחות או מפחית את הסיכון שלך למחלה, זה לא הרגל טוב לאכול ארוחה גדולה לפני השינה. בזמן שאתם ישנים, מערכת העיכול שלכם מאטה ואינה פועלת באותה יעילות. התוצאה היא שיותר מזון הופך לשומן. זה מגביר את הסיכון למחלות לב, סוכרת ושבץ.

הורמונים עשויים לגרום לנו לאכול הרבה בלילה

הגוף שלנו מייצר הורמונים, שליחים כימיים שעוברים בזרם הדם שלנו. הם שולטים במספר תפקודים, כולל חילוף חומרים, רבייה, גדילה, מצב רוח ובריאות מינית. כאשר הורמונים אלה אינם מאוזנים, הם עלולים לגרום למגוון בעיות בריאותיות. אם אתה סובל מעודף משקל או סובל מסוכרת, ההורמונים שלך עשויים להיות אשמים. כדי למנוע מצבים אלה, אתה צריך ללמוד עוד על האופן שבו הורמונים משפיעים על הגוף שלנו.

שילובים של חלבון וסיבים תזונתיים יכולים לקדם שובע בכללותו

ישנן עדויות המצביעות על כך ששילוב של חלבון וסיבים עשוי לקדם שובע באופן כללי. לסיבים יש תכונות פיסיקוכימיות ייחודיות המשפיעות על מידת הרעב שבו אנו מרגישים, כמו גם על תחושת השובע. זה גם מקדם לעיסה, מה שמגביר את אותות השובע. סיבים גם סופג מים ומתרחב בבטן, מה שמאריך את תחושת השובע.

אכילת ארוחות עתירות חלבון היא גם רעיון טוב מכיוון שהן יכולות לקדם את השואו במשך זמן רב. מחקר שנערך בשנת 1995 על ידי Holt et al. האכיל מתנדבים עם 1000 kJ של 38 מזונות שונים ומדד את הרעב הנתפס שלהם כל 15 דקות. לאחר מכן הם תיעדו כמה מהאוכל הם אכלו במזנון שלוש שעות לאחר מכן. החוקרים השתמשו בסולם שרירותי כדי להשוות את רמות השובע של המזון לעומת צפיפות האנרגיה שלו, והם מצאו שמזונות עם ציונים גבוהים יותר היו ממלאים יותר באופן כללי.

רפלוקס חומצי

ישנם מספר צעדים שתוכלו לנקוט כדי לשלוט ברפלוקס חומצי במהלך הלילה. הראשון הוא לא לאכול שום דבר שעתיים או שלוש לפני השינה. זה ייתן לגוף שלך זמן לעכל את האוכל שלך. צעד חשוב נוסף הוא לישון עם ראש מורם. פעולה זו יכולה לעזור לגוף שלך לנצל את "כוח הכבידה" כדי למנוע רפלוקס חומצי במהלך הלילה.

אתה יכול גם לנקוט צעדים כדי למנוע רפלוקס חומצי במהלך היום. אחד מהם הוא להימנע מפעילות גופנית אחר הצהריים או לפני השינה. פעילות גופנית רק תחריף את הבעיה. במקום זאת, צאו לטיול או ריצה לאחר ארוחת הערב. שנית, לאכול ארוחות קטנות יותר לעתים קרובות יותר. אכילת ארוחות קטנות יותר לאורך כל היום תעזור לכם לשלוט במנות ולמנוע צרבת במהלך הלילה. זה עשוי גם לעזור לך לרדת במשקל.
למה חשוב לא לאכול הרבה בלילה

דיספפסיה

אם אתם סובלים מדיספפסיה, כדאי להימנע מאכילת כמויות גדולות של מזון בלילה. למצב זה יכולות להיות סיבות בסיסיות חמורות ועליך להתייעץ עם רופא אם אתה חושד שיש לך את המצב. הרופא המטפל שלך ישתמש בבדיקות רפואיות כדי לקבוע את הסיבה ולרשום תרופה לטיפול בה.

התסמינים העיקריים של דיספפסיה כוללים כאבי בטן, קלקול קיבה ונפיחות. תסמינים אלה נובעים בדרך כלל מחוסר איזון בייצור חומצות הקיבה, והם יכולים להיות סימפטומים של מצבים חמורים יותר, כגון סרטן הקיבה. אם הסימפטומים שלך נמשכים זמן רב או מלווים בצואה זפת שחורה, אתה צריך לראות רופא. הרופא שלך עשוי לרשום אנטיביוטיקה או לרשום תרופה לטיפול בבעיה הבסיסית.

במשקל

רוב תוכניות הדיאטה ממליצות לא לאכול ארוחה גדולה או חטיף אחרי הארוחה. ייתכן שאתה צופה בטלוויזיה או עובד ליד המחשב ורוצה לאכול חטיף קטן או ארוחה. הבעיה עם אכילה מאוחרת מדי בערב היא שבסופו של דבר אתה אוכל יתר על המידה. אם אתם אוכלים יותר מדי בלילה, ייתכן שתתקשו לישון בלילה.

מחקרים הראו כי אכילה בשעות הלילה המאוחרות יכולה לתרום לעלייה במשקל, גם אם אינכם רעבים. חוקרים אומרים כי השעון הביולוגי של הגוף מכתיב מתי אתם אוכלים וישנים. כאשר אתה אוכל בלילה, חילוף החומרים שלך הוא הרבה יותר איטי. זה יכול לגרום לך לעלות במשקל מכיוון שיש סיכוי גבוה יותר שתצרוך מזונות עתירי קלוריות.

תוכן עניניים
תזונה בהריון
בריאות
תזונה בהריון

תזונה בריאה ומאוזנת בהריון – המדריך המלא הריון הוא תקופה מאתגרת אך מאושרת בחיי אישה. כדי שההריון והעובר יתפתחו כראוי, חשוב לשים לב מיוחד לתזונה

מחליקים לשיער
בריאות
סוגי מחליקים לשיער

מחליקי שיער הם כלי יופי חיוני והם מגיעים בסוגים שונים וחשוב ביותר לבחור את הסוג המתאים ביותר- כל הפרטים בכתבה הבאה. סוגי מחליקים לשיער כיצד

דיכאון לאחר לידה
בריאות
דיכאון לאחר לידה

דיכאון לאחר לידה הוא הפרעת מצב רוח המשפיעה על אמהות טריות לאחר שילדו. זה נחווה על ידי נשים רבות לאחר לידה, והסיכון לחוות דיכאון לאחר

אולפלקס 1 - איפה קונים?
בריאות
אולפלקס 1 – איפה קונים?

אולפלקס OLAPLEX נחשב למותג המיועד לחיזוק מבנה השיער. היום ישנם מקומות רבים בהם ניתן לרכוש את המוצר, אבל חשוב ביותר לרכוש את המוצר במקום איכותי

השתלת שיניים כל השיטות שיש כיום
בריאות
השתלת שיניים כל השיטות שיש כיום

השתלת שיניים סוגי טיפולי שיניים שיש כיום כדי לקבל את המידע החשוב ביותר על השתלת שיניים וגם להבין מה הטיפול של שתלים דנטליים ולקבל את

שיקום הפה ביום אחד
בריאות
שיקום הפה ביום אחד

שיקום הפה ביום אחד מצבים רפואיים קשים אז מה זה בעצם שיקום הפה ביום אחד ? שיקום הפה זה תהליך בו רופא שיניים שהוא כירורג

רפלקסולוגיה שיטת טיפול הוליסטית עתיקה
בריאות
רפלקסולוגיה שיטת טיפול הוליסטית עתיקה

רפלקסולוגיה, היא ענף מתוך שלל הענפים שמרכיבים את הרפואה ההוליסטית או בשמה השני הרפואה המשלימה. הרפואה ההוליסטית, מהווה אלטרנטיבה עבור מגוון האנשים שמאסו מהרפואה המערבית